REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO SPOTŘEBITELE
obchodní společnosti CALBUCO s.r.o., IČO: 04084357, se sídlem Varšavská 715/36, Vinohrady, 120 00 Praha 2, pro prodej zboží prostřednictvím internetového obchodu umístěného na adrese www.grizly.cz
Reklamační řád je určený POUZE PRO ZÁKAZNÍKA SPOTŘEBITELE a tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek (dále jen “VOP”).
V případě jakýchkoliv dotazů nás můžete kontaktovat:
Telefonicky: +420 725 473 077 (v pracovních dnech v čase 6:00 - 18:00) (dále jen “telefonní kontakt”)
E-mailem: info@grizly.cz (dále jen “e-mailový kontakt”)
Kam doručit zboží při reklamaci?
Zboží k nám můžete doručit na adresu našeho expedičního skladu: Expediční sklad Grizly, IN PARK areál, Chválkovice 696, 779 00, Olomouc; (dále jen “adresa skladu”), případně zanést osobně v pracovní dny v čase 7:00 až 18:00. Zpravidla je to nejrychlejší způsob vyřízení vrácení zboží nebo reklamace.
Nebo můžete také zboží osobně donést do naší prodejny na adrese Olomouc, Legionářská 1299/19, OMEGA Centrum sportu a zdraví.
JAK BY MĚLO NAŠE ZBOŽÍ VYPADAT PŘI PŘEVZETÍ
Jaké má mít naše zboží vlastnosti v okamžiku jeho převzetí? Odpovídáme Vám za to, že zakoupené zboží je při převzetí bez vad, má sjednané vlastnosti, je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá svou kvalitou naší dohodě, vzorku nebo předloze.
má zboží vlastnosti, které jsme si ujednali, které jsme my, nebo výrobce popsali (i v reklamě) nebo které jste očekávali s ohledem na povahu zboží,
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití uvádíme nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
zboží odpovídá jakostí nebo provedením dohodě stran a/nebo vzorku či předloze (pokud jsme z nich vycházeli při objednávce),
je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Domněnka, že je zboží vadné. Pokud se vada projeví v průběhu 12 měsíců od převzetí zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pokud neprokážeme opak.
V JAKÝCH SITUACÍCH NEBUDE VAŠE REKLAMACE UZNÁNA
Za jaké vady neodpovídáme? Neodpovídáme Vám za vady v těchto případech:
vadu, kterou mělo zboží v době převzetí a pro takovou vadu byla sjednána sleva z kupní ceny,
vada vznikla na zboží opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy zboží,
vada je způsobena Vámi a vznikla nesprávným skladováním, nesprávnou údržbou, Vaším zásahem či mechanickým poškozením, to vše v podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, jinými vlivy prostředí a je takto přímo námi nebo výrobcem určeno (zpravidla na příbalovém letáku / etiketě zboží) nebo to vyplývá z právních předpisů,
vadu u zboží, které bylo zákazníkem upraveno a vznikla-li vada v důsledku této úpravy,
používáním zboží v nevhodných podmínkách, které neodpovídají svou teplotou, prašností, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno, anebo vyplývá z právních předpisů,
vada vznikla v důsledku vnější události mimo náš vliv (např. živelná událost).
NA CO SI DÁVAT POZOR PŘI PŘEVZETÍ ZBOŽÍ?
Překontrolujte pečlivě obsah našeho balíčku a přesvědčte se, zda jste obdrželi to, co jste si objednali. Zboží zkontrolujte a přesvědčte se o jeho vlastnostech (zejména zda jste obdrželi správný druh zboží, zda má zboží ujednanou jakost, zda zboží ve svém balení obsahuje vše, co obsahovat má).
Reklamace není možná pro vadu, kterou jste sami způsobili, o které jste věděli nebo při vynaložení obvyklé pozornosti jste ji museli poznat při uzavírání kupní smlouvy.
BYLO ZBOŽÍ POŠKOZENO BĚHEM PŘEPRAVY?
Před převzetím zboží od přepravce. Prosím, zkontrolujte neporušenost obalu. Pokud je obal poškozený, sdělte to přímo přepravci, on si zásilku ponechá a vrátí nám ji. Je to nejjednodušší způsob vyřízení reklamace poškozené zásilky a Vám bude zaslána zásilka nová.
Je zboží poškozeno v balíčku? Ozvěte se prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@grizly.cz, a nebo se s námi spojte telefonicky či prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Reklamace”. Uveďte v něm číslo objednávky a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Vaši reklamaci s Vámi zpravidla do 5 dnů vyřídíme.
Kdy už nebudeme moci uplatňovat reklamaci přepravy? Prosím vezměte na vědomí, že pokud reklamaci oznámíte třetí (3.) a následující den od převzetí zásilky, nebude s velkou pravděpodobností taková reklamace uznána přepravcem. V důsledku Vaší pozdní reklamace poškozené zásilky nám může vzniknout škoda (poškozená zásilka nebude proplacena přepravcem pro Vaši pozdní reklamaci), takto vzniklou škodu jsme oprávněni po Vás vymáhat. Zásilku uchovejte a proveďte její fotodokumentaci (aby bylo zřetelně vidět poškozené zboží, obal, výplň).
Jaký bude postup, až nám vše oznámíte? Po uplatnění reklamace poškozené zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, přes kterou je poté dohodnut další postup reklamace. Můžete nás ale kdykoliv telefonicky kontaktovat i prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
POKUD VÁM PŘIŠLO NĚCO JINÉHO, NEŽ JSTE SI U NÁS OBJEDNALI, JAK POSTUPOVAT?
Obdrželi jste něco jiného, než jste si objednali? Ozvěte se nám prostřednictvím našeho reklamačního formuláře, prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Vrácení zboží”. Napište nám číslo objednávky a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Za vzniklé nesrovnalosti v objednávce se předem omlouváme a uděláme vše pro to, aby proces reklamace byl pro Vás co nejpohodlnější. Budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup.
Co bude následovat? Po vyplnění a odeslání reklamace nesprávně dodané zásilky obdržíte potvrzení na Váš e-mail. My vše co nejrychleji zkontrolujeme a budeme Vás kontaktovat, abychom dohodli další postup. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, telefonicky nás kontaktovat prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, že již probíhá vyřizování Vašeho požadavku.
ZJIŠTĚNÍ VADY ZBOŽÍ V DOBĚ 24 MĚSÍCŮ OD JEHO PŘEVZETÍ
Reklamace není totéž, co právo na odstoupení. Ve lhůtě 14 dnů (pro členy Moje Grizly 30 dnů) od převzetí zboží zakoupeného přes e-shop Vám garantujeme právo odstoupit od kupní smlouvy nebo zboží vyměnit za jiné. Zboží je ale v takovém případě nutné vrátit zpět nepoškozené, případně v zapečetěném či hygienickém obalu. Jinak odpovídáte za snížení hodnoty zboží a/nebo hrozí, že Vám právo na odstoupení nevznikne. Tyto možnosti jsou detailně popsány v bodě 5 VOP. Pokud jste zboží již rozbalili a při jednom z prvních použití zjistili vadu, doporučujeme jako nejvhodnější postup zboží reklamovat.
Kdy reklamovat vadné zboží. Vady zboží jste povinni nám vytknout (reklamovat jej) bez zbytečného odkladu poté, co se vada objevila. V opačném případě by Vám soudem nebylo přiznáno právo z vadného plnění.
Jste oprávněni vytknout vadu, která se u spotřebního zboží vyskytne, v době 24 měsíců od převzetí tohoto zboží. Toto se neuplatní u zboží, u kterého je na obalu, etiketě, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít. Zde se použijí ustanovení o záruce za jakost (smluvní záruka):
Potraviny označené datem použitelnosti (datem spotřeby), na kterých je uvedeno např. „Spotřebujte do…“. Na tyto potraviny se použije záruka za jakost pouze do data použitelnosti. Jedná se především o čerstvé potraviny, např. mléčné výrobky, maso zeleninu a podobně. Potraviny označené datem použitelnosti není možné po datu použitelnosti prodávat. Toto zboží můžete reklamovat pouze před uplynutím data použitelnosti.
Potraviny označené datem trvanlivosti, na kterých je uvedeno např. „Minimální trvanlivost do…“. Toto zboží můžete reklamovat v rámci záruky za jakost pouze do data minimální trvanlivosti, která zaručuje, že si potravina zachovává své specifické vlastnosti a kvalitu.
Potraviny s blížícím se datem konce trvanlivosti „Minimální trvanlivost do…“. Tyto potraviny mohou být stále prodávány, pokud jsou zdravotně nezávadné. Pokud prodáváme potraviny s blížícím se koncem data trvanlivosti jsou řádně označené a prodáváme je se sníženou cenou. Není proto možné tyto potraviny reklamovat pouze z důvodu, že se jedná o potravinu s blížícím se koncem data trvanlivosti. Pro tento důvod vám byla právě poskytnuta sleva. Potraviny s blížícím se koncem data trvanlivosti můžete reklamovat pouze v případě, že se jedná o potraviny závadné (například byly prodány už zkažené, plesnivé apod).
Potraviny s prošlým datem „Minimální trvanlivost do…“. Tyto potraviny mohou být stále prodávány, pokud jsou zdravotně nezávadné a musí být ale viditelně označeny jako potraviny s prošlým datem trvanlivosti. Pokud prodáváme potraviny s prošlým datem trvanlivosti jsou řádně označené a prodáváme je se sníženou cenou. Není proto možné tyto potraviny reklamovat pouze z důvodu, že se jedná o potravinu s prošlým datem trvanlivosti. Pro tento důvod vám byla právě poskytnuta sleva. Potraviny s prošlým datem trvanlivosti můžete reklamovat pouze v případě, že se jedná o potraviny závadné (například byly prodány už zkažené, plesnivé apod).
Co se bude dít po uplynutí 24 měsíců? Po marném uplynutí této lhůty (24 měsíců) vady zboží vytýkat nelze. Pokud je to u daného zboží možné, tato lhůta se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace. I když se snažíme vyřídit reklamace vždy k Vaší spokojenosti, s některými výrobky je třeba zacházet podle pokynů uvedených na obalu/etiketě/v příbalové informaci - v opačném případě se poškodí. I když ještě v těchto případech neuplynula doba 24 měsíců nemůžeme Vaši reklamaci uznat (bod 2.1.3 nebo bod 2.1.5 tohoto reklamačního řádu).
Smluvní záruka. Pokud byla u daného zboží garantována dobrovolná smluvní záruka delší než 24 měsíců od převzetí zboží, budete moci vytknout vady zboží po tuto dobu. Doba se prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli zboží používat, protože bylo v procesu oprávněné reklamace.
Co mám udělat pro vytknutí vady zboží? Za účelem vytknutí vad zboží nás kontaktujte nejlépe prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Služba Retino Vám usnadní komunikaci s námi a uspíší vyřízení Vašeho požadavku. Zvolte v tomto případě tlačítko u “Reklamace”. Uveďte v něm číslo objednávky, a e-mail, ze kterého jste zboží objednávali. Vyberte ze seznamu objednaného zboží vadné zboží, které zahrnete do reklamace. Popište vadu vlastními slovy, můžete připojit fotodokumentaci. Uveďte prosím i Vámi preferovaný způsob vyřízení reklamace (zvolený způsob vyřízení reklamace nejste oprávněni změnit bez našeho předchozího souhlasu).
Potvrdíme přijetí reklamace. Po vytknutí vady zboží od nás obdržíte na Váš e-mail potvrzení o přijetí reklamace. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy od Vás obdržíme údaje o uplatnění reklamace zboží. Můžete nás kdykoli kontaktovat prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde, přes kterou je poté dohodnut další postup reklamace. Můžete nás ale kdykoliv telefonicky kontaktovat i prostřednictvím telefonního kontaktu, nebo e-mailového kontaktu, abyste si ověřili, jaký je stav Vaší reklamace.
Kde mohu zboží reklamovat? Reklamovat zboží můžete prostřednictvím služby Retino, která je dostupná zde. Dále máte zákonnou možnost reklamovat zasláním na adresu našeho skladu uvedenou výše, osobně u nás v prodejně, elektronickou poštou na adrese e-mailového kontaktu. Jiné způsoby uplatnění reklamace než prostřednictvím online formuláře mohou prodloužit dobu potřebnou k vyřízení vašeho požadavku.
Dodání reklamovaného zboží zpět prodávajícímu. Zboží musí být vráceno kompletní, nepoškozené (s výjimkou reklamované vady), ideálně v původním nepoškozeném obalu, tak abychom mohli dodržet zásady správného hygienického postupu.
Kdo nese náklady na dopravu reklamovaného zboží? Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) neseme náklady na dopravu reklamovaného zboží zpět k nám my. Po předchozí dohodě s Vámi zajistíme dopravu reklamovaného zboží k nám pomocí námi nabízeného přepravce. Po vyplnění našeho formuláře obdržíte kód pro vrácení, který Vám bude zároveň zaslán na vaši e-mailovou adresu. Nakonec odnesete vrácené zboží ke přepraci podle pokynů v e-mailu. To vše zvládneme zprocesovat v Retino. Prosím vezměte na vědomí, že reklamované zboží zaslané na dobírku a/nebo jiným způsobem na naše náklady, nebude z naší strany přebráno a bude vám vráceno zpět na vaše náklady.
Kladná reklamace. Bude-li však Vaše reklamace uznána jako oprávněná, máte nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné náklady (tj. náklady na zaslání zboží nejlevnější dostupnou přepravou). Žádost o úhradu těchto nákladů musí být uplatněna nejpozději do 1 měsíce od uběhnutí lhůty pro uplatnění práva z vadného plnění.
Potvrzení. Po obdržení reklamovaného zboží Vám bude zasláno potvrzení o přijetí zásilky s reklamovaným zbožím a jejím obsahu na Vámi určenou e-mailovou adresu.
Vyřízení reklamace bez služby Retino. Pokud si nepřejete reklamaci vyřídit prostřednictvím služby Retino, můžete využít náš reklamační formulář, který vytisknete, vyplníte a odešlete nám e-mailem: info@grizly.cz. Nebo nám napíšete vše potřebné k uplatnění reklamace zboží na náš e-mail, případně nás kontaktujte telefonicky, abychom dohodli další postup. Reklamovat zboží můžete zasláním na adresu našeho expedičního skladu. Pokud požadujete odstranění vady (oprava nebo dodání nového zboží nebo jeho části) spolu s naším reklamačním oddělením se dohodnete na způsobu přepravy reklamovaného zboží k nám. Pokud si přejete reklamaci vyřídit osobně na některé z našich prodejen či na adrese našeho expedičního skladu, bude vám na místě reklamační formulář společně s tímto reklamačním řádem poskytnut.
JAK RYCHLE BUDE VAŠE REKLAMACE VYŘÍZENA
Kdy bude uzavřen reklamační proces? Občanský zákoník nám na vyřízení reklamace dává lhůtu 30 dnů od vytknutí vady. My se snažíme vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, zpravidla ve lhůtě 5 dnů, je to naše priorita. V této lhůtě nejpozději bývá z naší strany reklamační proces uzavřen.
Posouzení vady. Po doručení reklamovaného zboží zpět k nám je provedeno posouzení vady a ozveme s předběžným názorem zákazníkovi. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (např. bude z naší strany nutné, abychom požádali o součinnost našeho dodavatele či výrobce).
Pokud je zboží vadné, je reklamační proces uzavřen nejpozději ve lhůtě 30 dnů od vytknutí vady. Pověřený pracovník může v odůvodněných případech se zákazníkem dohodnout lhůtu delší. Jsme povinni si od Vás vyžádat doplnění podkladů v nejkratší možné lhůtě.
Pokud není zboží shledáno za vadné, budete o zamítnutí reklamace informováni. Domluvíme se na dalším postupu.
JAKÝ ZVOLIT ZPŮSOB VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Co ovlivní mé možnosti. Budete mít právo žádat odstranit vzniklou vadu. Podle své volby můžete vybrat:
opravu věci;
dodání nové věci; nebo
dodání chybějící části.
Z Vaší strany by to neměl být nepřiměřený požadavek. Pokud bude pro nás oprava věci představovat značné obtíže nebo to nebude přiměřený požadavek s ohledem na hodnotu věci a význam vady, sdělíme Vám to. Stejně tak budeme postupovat pokud vyhodnotíme Váš požadavek dodání nové věci jako nepřiměřený vzhledem k vadě zboží nebo hodnotě zboží.
Pokud se bude jednat o podstatné porušení kupní smlouvy. Pokud vada bude představovat podstatné porušení kupní smlouvy, budete mít právo odstoupit od kupní smlouvy nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny zboží.
Kdy bude možné žádat slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy? V některých situacích bude možné žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy. Nebude to možné v situaci, kdy vada zboží nebude významná. Jaké budou situace, kdy můžete žádat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení kupní ceny:
věc neopravíme nebo nevyměníme;
věc neopravíme nebo nevyměníme v souladu se zákonem;
odmítneme odstranit vadu;
vada zboží se projeví opakovaně i přes opravu či výměnu věci;
vada je natolik závažná, že odůvodňuje okamžité snížení kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
prohlásíme nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraníme v přiměřené lhůtě nebo aniž bychom kupujícímu způsobili vážné potíže.
Vy nám sdělíte způsob vyřízení reklamace. Pokud ne, doptáme se Vás. Máte povinnost nám sdělit, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, a to při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůžete změnit bez našeho souhlasu; to neplatí v případě, že budete žádat opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Vrácení původního zboží. Při vyřízení reklamace dodáním nového zboží jste nám povinni vrátit zboží původně dodané (nedohodneme-li se jinak).
UKONČENÍ REKLAMACE
Pokud jste nám zboží k reklamaci poslali. Pokud nám bylo reklamované zboží zasláno k reklamaci dopravcem, bude po jejím vyřízení automaticky zasláno na Vaši adresu, kterou jste nám sdělili. Případně odůvodníme zamítnutí reklamace.
Pokud jste reklamovali zboží osobně u nás. Po vyřízení uplatněné reklamace budete vyrozuměni o ukončení reklamace a budete vyzváni k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byli o jejím vyřízení informováni. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady. Případně Vám odůvodníme zamítnutí reklamace.
Pokud vracíme kupní cenu, zašleme Vám bezhotovostně zaplacenou kupní cenu zpět na bankovní účet, který nám sdělíte, a to bez zbytečného odkladu.
Reklamované zboží si u nás můžete i osobně vyzvednout, a to nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy jste byl o vyřízení reklamace vyrozuměn. Po uplynutí této lhůty jsme oprávněni účtovat poplatek za uskladnění zboží ve smyslu § 2120 odst. 1 v souvislosti s § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. Denní poplatek za uskladnění je účtován ve výši 10 Kč. Pokud si budete přát zaslat zboží po reklamaci k Vám domů, zajistíme to na naše náklady.
Pokud si nevyzvednete zboží z vyřízené reklamace do 3 měsíců ode dne, kdy jste byli o vyřízení informováni, vyhrazujeme si právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při převzetí zboží máte povinnost jej zkontrolovat, zejména, že zásilka se zbožím obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
ZÁVĚREČNÁ ČÁST
Práva vyplývající ze zákona. Práva zákazníka vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
Platnost. Tento reklamační řád (určený pouze spotřebitelům) je platný od 1. 9. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.